maanantai 1. heinäkuuta 2013

Maanantait.

Taitaapi olla, että saa taas tänään lähteä elukkalekuriin käymään - tällä kertaa äidin koiran kanssa. Kukaan ei tiedä mitä sille on käynyt, mutta kuulemma se on täysin kolmijalkainen. Koira, jolla on nivelrikkoa niin kyynärissä kuin lonkissakin, ja kroppa muutoinkin aikalailla sökö. Pakko sanoa, että musta kuulostaa aika pahalta. Nyt kuitenkin on sormet ja varpaat ristissä, illalla sitten saa tietää enemmän.

Ennen lääkärireissua pääsen itse vihdoin ja viimein käväisemään optikolla. Kannatti valvoa eilen illalla, tuli selailtua Instrun sivuja ja huomattua, että netistäkin saa ajan varattua. :D Oon joutunut/saanut pitää silmälaseja viimeiset ~13 vuotta, joskus yläasteella tuli piilareita kokeiltua. Silloin silmät ottivat niin pahasti itseensä, että oli pakko jättää kokeilu sikseen ja tyytyä elämään jatkuvasti näköä sumentavien lasien kanssa. Nyt mä vähän elättelisin toiveita, että olisi piilaritkin kehittyneet sen verran, että löytyisi joku mun silmiin sopiva versiokin. Helpottaisi kummasti elämää, kun mun käytössä lasit on aina likaiset ja todella nopeasti vielä naarmuillakin. Nämäkään eivät taida olla kuin alta vuoden vanhat, ja molemmat linssit aika hirveän näköiset jo. Sen siitä saa, kun aina pitää sählätä!

Mua saattaa pikkaisen rasittaa tämä töissä istuminen. En mä oikeastaan voi sanoa, että työssä olisi jotain hirvittävää vikaa, duuni tämä on siinä missä muutkin - tulee paikalle, tekee hommat, oottelee että kello on tarpeeksi ja lähtee kotiin. Mä vaan turhaudun ihan suunnattomasti, kun ei pääse liikkumaan, vaan koko päivä menee päätteen edessä. Nytkin sain tosiaan hommat jo tältä päivältä pulkkaan, mutta ihan vielä ei oikein voi kotiinkaan lähteä, joten täälläpä istun enkä muuta voi. Tosin kyllä mä olen yrittänyt harjoittaa edes jossain määrin taukojumppaa, sentään jotain piristävää. Aamulla käväisin tosiaan jopa salillakin, se oli mukavaa! Odotan innolla, kuin kipeäksi sain jalka- ja perslihakset, kun vähän innostuin taas kyykkäilemään...

Asiasta kolmanteen, joskin pienoisen aasinsillan kautta noista tämän päivän töistä. Olisi kyllä hienoa, jos jossain kohden pääsisi tekemään ihan "oman alan hommia". Mun tapauksessa tuo tosin on vähän kyseenalainen termi, kun opiskeluoikeus löytyy oikeustieteeseen, geologiaan ja folkloristiikkaan. Pääaineena siis. Tarkoitus olisi kuitenkin vain kahta ensimmäistä opiskella ihan tutkinnoksi asti, ja sitten välistä vaihtelun nimissä vähän tuota folkloristiikkaakin. Jos joskus pääsisi jonnekin ympäristöpuolen hommiin, olisin aivan äärimmäisen onnellinen! Sellainen mukava kombo jotain kenttähommia ja oikeuspuolen juttuja, ehkä sitten jotain labra-analyysejakin voisi olla kiva puuhailla. Mutta saapa nyt nähdä mihin elämä vie! Mä ootan jo täällä ihan innolla ensi lukuvuotta, yliopistoelämä voittaa mun silmissä tän "kesäloman" (=työt) mennen tullen!

Huomaa taas, että tää kirjoittaminen on lähinnä ajan tappamista nyt, eikä mitään suurempaa asiaa ole. Onneksi kohta jo kehtaa täältä poistua. Tosin tietenkin koko päivän paistanut aurinko päätti justiin mennä pilveen, etten vahingossakaan saa illalla nautiskella siitä. Kuinkas muutenkaan? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti